fredag den 20. juni 2008

Jeg startede med at fotografere tilbage i 1989, hvor jeg købte mit første Nikon FM kamera. Det blev hurtigt skiftet ud med et FE, som i en årrække var min tro følgesvend, sammen med hvad jeg kunne skrabe sammen af bugte linser.
Jeg indkøbte i 1990 en 300 mm nikon 4,5 med ydre fokusering - vel en linse fra en gang i 1970'erne. Den fulgte mig gennem mange år og på mange rejser og den har taget forbavsende skarpe billeder, som dengang jo var dias.

I midten af halvfemserne fik jeg barn (Og senere børn!) hvorfor min fotografering gik på standby!

Da det var tid til at støve kameraet af igen - var verden forandret! computere og mobiltelefoner var blevet alle mands eje, Danmark var gået i krig og lande var slået sammen mens andre var gået i opløsning.
Heldigvis var nogen ting ved det gamle; en bil kørte stadig ca. 12 km. på literen og landmændende fik stadig støtte.

Fotoverdenen var med andre ord gået ind i en ny tidsalder.

Ingen kommentarer: