mandag den 20. september 2021

Søndendvinden

 

 


 

Strømmen ændrede sig i de dage

vinden kom pludselig fra syd og tog til
det var vel nærmest storm
men vinden var varm.

Jeg så hende kun flygtigt
med kjolen flagrede omkring sig
himlen så fyldt af metal
sandet mellem tænderne
fik denne underlige smag af jern.

Som når man har løbet for stærkt for længe

Jeg husker første gang jeg kom her
det er længe siden
det er vel nærmest mit sted
kysten har ændret sig siden dengang.
Man sagde hun var flygtet
men jeg tror nu slet ikke hun kan fanges
med mindre hun selv ønsker det.

Jeg så hendes smil
da hun så mig
og ilden i hendes øjne
hun må have været væk længe
men det var som om det netop var hende
der ejede stedet
jeg ville kalde på hende
men hun hørte mig ikke
måske kom der slet ingen lyd
vinden rungede så underligt i mit hoved.

Men nu har strømmen ændret sig.

Ingen kommentarer: