lørdag den 11. april 2020

Selvportræt


Jeg ligger på sofaen
og betragter min kondicykel, 
den er sort og sølv
og der er lidt støv 
på frontskjoldet
der er lidt støv
lidt støv
lidt sløv
jeg hiver efter vejret
ved godt det er bedst 
hvis jeg sidder på cyklen
men jeg kan mærke den 
udmattelsen
udmattelsen
allerede før jeg er begyndt
mine begrænsede lunger 
skriger på information fra facebook
information
fra myndighederne.
Myndighederne, 
som har lukket Danmark ned
for min skyld
de har lukket Danmark 
jeg er lukket ude,
jeg må ikke komme der 
Danmark er ikke mit 
og alligevel er det for min skyld.
Jeg kan ikke finde ud af 
om de er søde 
Jeg er i tvivl
jeg må ikke komme i brugsen
for min egen skyld
og for sundhedsvæsnet
sundhedsvæsnet
væsnet
uvæsnet
den kommer der også
i sundhedsvæsnet 
og der er ikke værnemidler
kværnemidler
endnu en gang 
i radioen, 
mens jeg ligge på sofaen
fortæller de jer 
hvad I skal gøre for min skyld

Jeg er træt
men ikke skræmt
naturen er her
måske henter den mig.

Ingen kommentarer: