fredag den 8. maj 2020

Før var vi hjemme


Fra cafeen derude skriver min kone
hjem til mig
i min karantæne.
Vi har delt det lidt i mellem os
ufortrødent uanfæktet gør vi som myndighederne siger
hun har lige drukket det sidste af sin Latte
og skriver at hun lige tar
en Muscow Mule med en veninde
inden hun tar bilen hjem
inden hun tar bilen hjem
Jeg tænker en Muscow Mule
hvilken veninde, mon drikker det?
Vi har delt det lidt imellem os
Regeringens anbefalinger, altså.

Hun skriver til mig
i min karantæne,
fra cafeen,
at nu hvor hun er begyndt
at komme mere ud,
så skal jeg huske at være ekstra
opmærksom på vores sorte
Ibenholt dørhåndtag
Jeg må hellere rengøre dem en ekstra gang
en gang til, lidt mere ekstra
hun drikker sgu vodka
tænker jeg, mens jeg finder vores
änglemark rengørings middel frem.

Vi følger dem
retningslinjerne
Vi skal holde den afstand
og jeg har lyst til at give min søn et knus
men hun siger jeg er
i risiko gruppen
jeg risikerer at blive indlagt
ligge samfundet til last
jeg må hellere blive hjemme
Vi skal holde afstanden,
gøre rent og spritte hænder.
Mens vi med den hvide vaskede hånd
bruger løs af vores surt optjente midler.

Vi skal bruge penge!

Tilbage til samfundet
brug nu de penge
sprit dine hænder
hold din afstand
lig ikke nogen til last
det var så dejligt
i to måneder
uden at bruge en klink
jeg savner det egentlig
ikke.



Ingen kommentarer: