onsdag den 15. april 2020

Jeg gik ud

Jeg gik en tur i dag
i mine egne tanker
forbi hjemmet med de gamle
og rækkehusene.
Pludselig stod en bekendt 
han talte til mig
først blev jeg lidt forvirret,
senere glad, 
vi havde jo hækken imellem os.

Vi talte om vejret
om at det blæste og var koldt
hvis man skulle have kaffe i haven
måtte man finde et hjørne med læ
det var svært i vores have sagde jeg
og så grinte vi
men vi havde jo også hækken imellem os.

bagefter talte vi om situationen
om at vi da var heldige
at vi kunne komme ud i haven
for tænk på de stakler på Nørrebro
de sidder jo kun i en lille lejlighed.
Det kunne vi ikke gøre
vi var glade for at bo her
hvor vi havde vores have
og så havde vi hækken imellem os.

vi førte nærmest en samtale, 
lidt lige som i gamle dage
men jeg kunne ikke rigtigt huske
om man talte om andet end vejret
jeg prøvede med at vi skulle huske 
at spritte hænder.
og så der ingen blade var på hækken.

Han sagde at han var lidt bekymret 
bekymret for hans naboer
de var over firs 
og manden havde KOL
nå ja, han nærmede sig jo også selv sagde han, 
han grinede
men han kørte jo varer for apoteket
og konen for brugsen
så det kunne jo ikke nytte noget
han grinede igen
jeg grinede vist også lidt
Jeg tror ikke hækken var af bøg.

Da jeg gik videre
tænkte jeg på kaffe i haven.

Ingen kommentarer: